29 ene 2009

L`hombri qu`ensimentaba árbulis (y 8)

Dendi esi sitiu siguí a pie. La guerra, al finar, no premitió`l florecimientu completu de la vida, peru l`espíritu d`Elzeard manecía allí. Enas vargas vi mieres de cebáa y d`arroz; y nel jondu la valleja averdochaban los práos.

Solo s`atanguarin ochu años, dendi entós, pa que tol paisaji brillara con salú y prosperidá. Ondi antañu bía roina, aguañu s`atopaban granjas; las viejas rullegas, engrandáas polas chuvias y las ñevis qu`el boscu atrai, cuerrían otra vegáa. Las sus auguas surtían juentes y regaban alfombras de mienta frescu. Pocu a pocu, los pueblucos revivían. Gentis d`otros lugaris ondi la tierra tién mas caricosti, vinían allí a vivir, apurriendo la su mozandá y muvición. Polas callis, un s`atopaba con hombris y mojeres vivos, mozos y mozas qu`espenzaban a reyir y qu`arrecuperarin el taste polas cambalúas. Si cuntábamos la población anterior, enreconocibli abora que gozaba de cierta hallaera, mas de diezmil presonas dibían en parti la su felicidá a Elzeard Bouffier.

En tóa manera, cuandu cavilo naquel hombri armáu namás que col su untu y el su aler, capaz de jacer surdir del desiertu esa tierra de Canaan, convénzome de qu`a pesar de tóu, la humanidá es almirabli. Cuandu arrecostruyo l`arrebataora grandeza d`espíritu y la tasuguez y benevolencia atanguáas pa surtir aquel frutu, m`anaga un respetu ensín lintis por aquel hombri revieju y analfabetu, un ser que completó una tarea dina d`un dios.

Elzeard Bouffier morrió seglementi nel hespiciu de Banon en 1.947.
Jean Giono (1895-1970)

No hay comentarios: