28 ene 2009

L`hombri qu`ensimentaba árbulis (7)

Vi a Elzeard Bouffier por última vegáa nel mes de práos de 1.945. Tinía entós ochenta y sieti años. Golví a cambalear el sedu de la “tierra estiel”; peru abora en tal del burumbiu que la guerra prevocó nel país, un autobús de liña aunía`l valli del Duranza y la montaña. No arreconocí la zona, y echele la culpa a la relativa rapidez del autobús… Jasta que vi l `inombri del pueblu no me convencí de que no m`ajallaba rialmenti naquella región, ondi enantis solo bían roinas y solidez.

L `autobús dejome`n Vergóns. En 1.913 esti pueblucu de diez u doci casas tinía tres vecinos, creaturas angu atrasáas que cuasi s`odiaban una a la otra, susistiendo d`apañar alimalis con trampas, prósimas a las condicionis del hombri primitivu. Tolos alredoris eran un jurtigal que serpenteaban polos casaris. La su condición era desasperanzaora, y una situación asína ralamenti predispón a la virtú.

Tóu cambeó, inclusen l`airi. En tal de los vientos ensuchos y aspros que solían sullar, aguañu bía un oral suavi y arrescendienti. Un burbur comu d`augua vinía de la montaña. Era`l son del airi nel boscu; peru mas apasmanti era ascuchar l`auténticu son del augua moviéndose enas rullegas y llaráos. Vi que costruerin una juenti que manaba con alegri burbur, y lo que sorprendiome mas jue que daque presona plantó un tilar a la su vera, un tilar que tindría cuatru años, ya florecíu, comu símbolu enrebatibli de la renacencia.

Amás, Vergóns era l`arresultáu d`esa clas de trabaju qu`atangua asperanza, l`asperanza que tornó. Los casaris y los morios ya no estaban, y cincu casas juerin arrancháas. Abora bia venticincu vecinos. Cuatro d`ellos eran parejas mozas. Las casas nuéas, recién encaláas, taban arrodiáas de güertos ondi medraban vegetalis y floris nun labarientu acaldáu. Repollos y rosas, puerros y floris de lis, apios y radiolos hicían al pueblu halladeru pa vivir.

Sigui...

No hay comentarios: