Siñoras y siñoris, onqui sólu tengo un jíu natural, Diego Sánchez, soi pa dicir qu`egual que Martín Luther King, el gran soñaor afroamericanu asesináu jaz 40 años, tamién tengo otros cuatru jíos vítimas de las minas antipresonas: la mozambiqueña Sofia Elface Fumo, a la quien ustées conocierin juntu a la su jía Alia ena imagen premiáa, que concentra tol sofrimientu de las vítimas, peru tamién la guapura la vida y, por cima tóu, la encansabli alucha pola suprevivencia y la dinidad de las vítimas, el camboyanu Sokheurm Man, el bosniu Adis Smajic y la mozuca colombiana Mónica Paola Ojeda, que quedose ciega trés ser vítima d`una desplosión a los ochu años.
Sí, son los mis cuatru jíos adotivos a los quien vi nel pintís de la muerti, vilos llorar, grijar de dolor, medrar, namorase, tener los sus jíos, allegar a la universidá. Lis asiguro que no hai náa mas guapu nel mundu que ver a una vítima de la guerra prisiguir la felicidá. Es verdá que la guerra jundi las nuestras mentis y mos arroba los sueños, comu diz la película “Cuentos de la luna pálida” de Kenji Mizoguchi. Es verdá que las armas que rúan polos campos de batalla suelin fabricase en paísis desenrrolláos comu el nuestru, que jué un gran dexportaor de minas nel pasáu y qu`aguañu adeica mu poca correa a l`auda a las vítimas de las minas y al desmináu.
Es verdá que tolos gobiernos españolis dendi l`encete de la transición enlideráos polos presidentis Adolfo Suarez, Leopoldo Calvo Sotelo, Felipe González, José María Aznar y José Luis Rodríguez Zapatero premitierin y premitin las vendas d`armas españoles a paísis con conflitos internos u guerras abiertas. Es verdá qu`ena anterior legislatura dumplicose la venda d`armas españoles al empar que`l presidenti incidía nel su mensaji escontra la guerra y qu`hui fabricamos cuatru clasis diferientis de bombas de recimu, con un portamientu nel terrenu amejanti al de las minas antipresonas. Es verdá que siéntome descandalizáu cáa vegáa que m`atopo con armas españoles enos ulvidáos campos de batalla del tercer mundu y que m`avergüeño de los mis arrepresentantis políticos.
Peru al simen de Martin Luther King quiérome negar a creer que`l bancu de la josticia está ibráu, y comu él, yo tamién tengo un sueñu: que, a la final, un presidenti d`un gobiernu español tenga los guétavos enforma para finar el silenciosu mercáu d`armas que cunvierti al nuestru país, préstemos u no, nun dexportaor de la muerti.
Gracias a esgaya.
7 de mayu de 2008
Gervasio Sánchez
Premiu Ortega y Gasset de El País
El fotógrafu de guerra Gervasio Sánchez dió esti espiche a petu de la vicepresidenta, dellos ministros, la presidenta de Madrí, meyos de comunicación y públicu llanu.
No lo publicarin.
No hay comentarios:
Publicar un comentario