2 nov 2008

Arrunas de la cebolla

La cebolla es glaju pieslláu y probre. Glaju de los tus días y de las mis nuechis. Jambri y cebolla, jielu negru y glaju grandi y reondu. Nel escanillu de la jambri el mi neñu estaba. Con sangri de cebolla amamantábase. Peru la tu sangri, glajáu d`azúcara, cebolla y jambri. Una mojer morena arresuelta en luna escúyase jilu a jilu sobri l`escanillu. Ríite, neñu, que t`apurro la luna cuandu es precisu. Calándriga de la mi casa, ríite muchu. Es la tu risa enos tus güejos la luz del mundu. Ríite tantu que la mi alma al oíte batuca`l espaciu. La tu risa güélveme libri, ponme alas. Soledáes me quita, cárcel m`arranca. Boca que vuela, cordial qu`enos tus labios llampéa. Es la tu risa la espada mas vitoriosa, venceor de las floris y las calándrigas. Rival del sol. Endevinir de los mis güesos y del mi amor. La carni alicateanti, súpitu el palpeju, el vivir comu enjamás coloreáu. ¡Cuántu jilgueru s`esquila, alicatea, dende`l tu cuerpu! Desperté de ser neñu: nunca despiertis. Murnia llevo la boca: ríite siempri. Siempri nel escanillu, decendiendo la risa pluma por pluma. Ser de vuelu tan largu, tan dextendíu, que la tu carni es el cielu recién nacíu. ¡Si yo sedría p`asganzar al origin de la tu carrera! Al otavu mes ríis con cincu azaharis. Con cincu chiquitucas ferocidáes. Con cincu dientis comu cincu jazmines endolescentis. Linte de los besos sedrán mañana, cuandu ena dentambre sientas un arma. Sientas un juéu despiblar dientis abaju escarceando`l centru. Vuela neñu ena dombli luna del petu: él, murniu de cebolla, tú, satisfechu. No t`estorreguis. No sepas lo que pasa ne lo qu`acontez.


Miguel Hernández

2 comentarios:

la dulda dijo...

¡ Madri mía, qué jermosura!... Préstame más que la puisía original. Comu n´ella, nu es lo qui pon; Es la ternura que surde polas resquiezas d´entri las parabras...Tovía tengu la piel de gallina...
Noragüena.

Gandra dijo...

Bienvinía la Dulda...
Lo que t`acontez es que sabis de qué parlaba esti poema... y que la pena negra qu`atotogaba a Miguel Hernández es una mancaura no pieslláa.
A mi tamién m`ajuega la emoción con esti poema. Conózote y sé qu`eris pa ponete nel pelleju del poeta.
Besucos ensín dulda