Un de los seris míticos mas grandis del bestiariu cántabru es el Cúlebre. Tién aspeutu diferienti singún la zona ondi arrecademos hestorias. Lo basal, es que trátase d`una culiebra giganti, desageráa de grandi; conas sus gamellas y réspede. Hailas con escatas y hailas con pelu negru. Hailas con alas de repertellu -siendo pa volar- y hailas ensín alas. Hai casos de cúlebres con patas y con clines ena capeza; inclusen hai cúlebres con dellas cabezas -al simen de las birrias- y con cuernas. Hai genti que diz que caltienin tresoros enas covarachas.
Los cúlebres de Cantabria -esti mitu es común n`Asturias- atacan y comin presonas, si son pa ellu. Vivin en torcas lóndrigas y largas, de las que salin pocu y siempri dejan el rabu asubiáu ena torca. Si las torcas tienin sopláos, son pa vivir dellos cúlebres hallaeramenti cientos d`años, allí es ondi tienin los sus postonis. Tienin gran apetegu polas mozas, a las quienis son pa hinotizar y depués comer. La única cosa que lis galga, son las campanas de la ilesia.
Nel pueblu d`Alles, parlando con una siñoruca a la solana d`un moriu, díjome que los cuélebres -ella dicía cuélebre- volaban y escarceaban pareja p`arreproducise. Nesi difícil momentu de jorricar y volar, es pusibli que`l machu esmane la su espelma y escuye a la tierra -cosa malísima- y por esu encesaban las lumbris de la nuechi de San Juan, p`alampar la espelma de los cúlebres. Estu últimu, sentilo a un mozu d`Oviéu.
En Trervisu cantan:
-Sali culebrín, sali culebrón, aquí t`echo una piedra, aquí t`echo un tizón.
No hay comentarios:
Publicar un comentario