François Bourgeon debujó esta banda deseñáa (comic) devidía`n cincu capítulos (Isa, Höel, La mercancía de Judah, La hora la sierpe y Mercáu d`esclavos) y asganzó, de súpitu, un esitu esconocíu pa él. Jasta entós, tinía libráas mu pocas obras y adeicábase al oficiu de maestru vidrieru.
La banda deseñáa que tenemos enti manos cuenta la hestoria d`Isabel de Mamaye, moza francesa, ensín vergüeña, emprevisibli, desapegáa a las normas del su tiempu (siglu XVIII) y de paecer jeminista. Gran parti de la narración desenrróllase nun barcu, ena mar (el debuju de Bourgeon es nitiamenti un de los mas detallista nel mundu la banda deseñáa), diendo depués a Engalaterra ondi son prisioneros, África, ondi los englesis van escarceando esclavos, pa finar la hestoria nel Caribe, distinu del su comerciu d`esclavos.
Suliñaría de la obra, el pulsu de la hestoria, los presonajis bien arremarcáos, la crudura de los detallis y de los aconteceris, la sensualidá (que jaz compaña a tolas bandas deseñáas de Bourgeon) y el güén gustu polos planos y testos, mas nítiu estos últimos n`otra obra de Bourgeon tituláa "Los ñeros del acaecer" (Los compañeros del crepúsculo). Obra maestra -al mi paecer-.
Paez, que trés años d`engarra julicial, Bourgeon sedrá pa librar nuéas emprentacionis d`esta obra, en tóa manera que, tamién sedrá pa jacer la su continuación (angu a lo que repuchábase mientres aluchaba escontra la editorial Casterman). Güena madurera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario