23 sept 2008

El sinfinitu (poema de Giacomo Leopardi)

Siempri quisíu jueme esti estiel cuetu.
Y esti sietu, que de gran parti
del acaecer últimu mos esclúi
Peru asentáu y mirando, entreminabli
espaciu trés ella, y sobrehumanos silencios,
y la projundísima quietú,
yo nel cudar sumérjome; ondi por pocu
el corazón s`espanta. Y comu`l vientu
oyo chiflar enti estas plantas, yo esti
sinfinitu silenciu a esa voz
voi comparando: y sugiéreme l`enternu
y las muertas estaciones, y la presente
y viva, y el son d`ella. Asina nesta
enmensidá s`anaga`l cudar míu:
y el naufragar m`es dulci nesta mar.

L`infinito
Sempre caro mi fu quest´ermo colle. E questa siepe, che da tanta parte dell`ultimo orizzonte il guardo esclude. Ma sedento e mirando, interminati spazi di là da quella, e sovrumani silenzi, e profundissima quiete io nel pensier mi fingo; ove per poco il cor non si spaura. E como il vento odo stormir tra queste piante, io quello infinito silenzio a questa voce vo comparando: e mi sovvien l`eterno, e la morte stagioni, e la presente e viva, e il soun di lei. Cosi tra questa immensità s´annega il pensier mio: e il naufragar m´e dolce in questo mare.

1 comentario:

Gandra dijo...

Giacomo Leopardi naz nel 1798 y muer en 1837. Poeta, folósofu, filólogu y eruditu italianu. El dijíu mas corrutu d`él es (atentu la natura): "Madri nel gede, nel querer madrastra".