12 mar 2009

Francisco de la Vega, l`hombre-peje


Nel pueblu de Liérganis tuvo la nacencia Francisco de la Vega Casar. María de Casar y Francisco de la Vega juerin los sus padris. Trés enviudar, la madri, mandólu a Bilbáu, a deprender l`oficiu de carpinteru. La víspara de San Juan del año 1674, marchó a anadar con unos amigos al ríu. Esnugóse, entró nel augua y trespuso anadando pol Nervión abaju, jasta la mar.

Cincu años depués, en 1679, mientres unos pescaoris faenaban en la badía de Cádiz, parecióseles un ser acuáticu destrañu, con escafa humana. Cuandu s`averarin a él para ver de qué se trataba, desapareció. Por dellos días, esi hombre-peje, surdía ena mesma zona, siendo los pescaoris pa cazalo conas redes, a la final. Cuandu lu isarin a las tablas, comprebarin qu`el destrañu ser era un mozu, tresnáu, pálidu y de pelu panoju y ralu. Pol espaldar taba coronáu d`escatas y tamién del garguelu al estuémagu.

Los pescaoris apurrierin al dextrañu hombre-peje al monesteriu de San Francisco. Los frailes, trés muchu intentu, viérinse arrecompensaos con una parabra: "Liérganis". El socedíu ruó y ruó, y naidi alcontraba desplicación denguna al tréminu jasta qu`un mozu cántabru, que trebajaba por Cádiz, dijo que pol su país bía un lugar que llamábase asína. Don Domingo de la Cantolla, secretariu del Santu Oficiu de la Inquisición, confirmó la desistencia de Liérganis. Derréu, mandó avisu del alcuentru de Cádiz. De Liérganis retrucarin que no bía acontecíu náa destraordinariu, namás que la desapareción de Francisco de la Vega mientres anadaba ena ría de Bilbáu; peru qu`esti socedíu pasó cincu años enantis.

Juan Rosendo, fraili del monesteriu, encaminóse col hombre-peje cancia Liérganis. Cuando allegaban a una cuarta de legua del pueblu, el religiosu mandó al hombre-peje a dir por lanti. Ésti, jué arronti cancia Liérganis, ensín escabildrar el caminu; y depués, s`encaminó ensín duldar jacia`l caseríu de María de Casar. Ésta, lu irreconoció, egual que dos de los sus jermanos.

Francisco quedóse en ca la su madre, ondi vivió ensín amostrar el menor interés por náa ne por naidi. Siempri diba descalzu y esnugu; y no parlaba. Por tóo ellu dábanlu por relochu jasta qu`un día, nuevi años depués, desapareció otra vegáa nel mar ensín dejar esclave.

No hay comentarios: