10 mar 2009

La metamorfosi


Cuandu Gregori Samsa despertóse una mañana depués d`un sueñu desaselanti, alcontróse sobri la su cama cunvirtíu nun mostruosu inseztu. Taba tumbáu sobri`l su espaldar duru, con jorma d`una caparazón y, al ercer un pocu la capeza viía un vientri abombáu, parduzu, dividíu por partis duras en jorma d`arcu, sobri cuyu bultu áinas era pa caltenese`l coberteru, a puntu ya de eslozar al suelu. Las sus muchas patas, ridículamenti roines en comparanza col restu de la su altor, espolinaban desamparáas anti él.

«¿Qué me socedió?», cudó.

No era un sueñu. El su cuartu, un auténticu cuartu humanu, onqui angu chicu, manía aseláu enti las cuatru parés jartu corrutas. Por cima la mesa, sobri la que s`alcontraba espurría una muestra de paños desempaquetaos -Samsa era viajanti de comerciu-, taba escolgáu aquel cuadru qu`hicía pocu retajó d`una revista y acaldó nun guapu marcu doráu. Arrepresentaba a una dama compuesta con un sombreru y una boa de piel, que taba allí asentáa muy pináa y, ercía cancia l`oservaor una pesáa manga de piel, ena cual bía esaparecíu`l su antebrazu.

La miráa de Gregori dirigióse depués cancia la ventana, y el tiempu chivisnanti -sentíanse caer gotas de chuvia sobri la chapa de la poyata de la ventana- pusíalu mu malencólicu.

«¿Qué pasaría -cudó- si durmiese un pocu mas y ulvidase tolas relochuras?»

Peru estu era angu talmenti empusibli, porque taba amezáu a durmir laeru, del láu drechu, peru nel su estáu autual no era pa ponese d`esi láu. Onqui se lanzasi con mucha umpía cancia`l láu drechu, una y otra vegáa golvíase a balumbar nel espaldar. Intentólo un cientu de vegáas, piesllaba los güejos para no tener de ver las patas qu`espolinaban, y sólu galgaba ena su enjota cuandu escomencipió a sintir nel costáu una lijaura levi y sorda qu`enantis nunca sintió.

«¡Dios míu! -cudó-. ¡Vae profesión tan dura ascuegí! Un día sí y otru tamién de viaji. Los aleos profesionalis son puntu mayoris que nel mesmu armacén de la ciudá, y amás que mas, m`endosarin esti labarientu de viajar, l`estar al tantu de los empalmis de tren, la comía malu y a deshora, una relación humana cambeanti derréu, nunca con duranza, qu`enjamás allega a ser parcial. ¡Que váigase tóo al diañu!»

Sintió sobri el vientri un levi turríu, col espaldar eslozóse dispaciucu mas juntanu a la cabecera de la cama para ser pa ercer mijor el pezu; alcontróse con que la parti que lu turría taba talmenti encoronáa por unos puntucos blancos, que no supía a qué se debían, y quiso palpiar esa parti con una pata, peru inmeyatamenti la desapartó, porqu`el resobalo le producía espelurcios.

La metamorfosi
Franz Kafka

No hay comentarios: