21 mar 2009

El Doráu


La lienda d`una tierra escripíu d`oru nel meyu la selva jarbosu, naz del relate d`un indiu chioca al capitán Luís de Daza, qu`hicía compaña a Sebastián Benalcazar. Por un cientu d`años, los españolis entarajilarin despedicionis d`escarcéu del Doráu. Una ciudá d`oru "merez" esa muvición...

Engalaterra supo de la lienda y, de manu de Raleigh, encalzarin mas despedicionis. Francia, Portugal, Holanda y, enclusen Suecia, al simen d`un bálamu de butris –con España por lanti-, hicierin las sus américas.

El Doráu, tamién llamáu Manoa, enjamás s`alcontró…

Aguañu, l`oru sedría... oru negru...

8 comentarios:

la dulda dijo...

Qué jodíu l`indiu chioca!!


Un dotrineru, en presencia del corregior, , pisculiza returcíamenti a un indiu: " Dí, ¿el quién es el mijor, el corregior u el dotrineru?"
Y l´indiu, tres cudalo un ratu, retrucó: " Padri, los dos sois piores"

Destriau del libru de Manuel Rodríguez "El Marañón y Amazonas"(1683)

Gandra dijo...

¡¡Locuacidá!!

Creo que los jodíos eran los otros...

Otru ejemplu de locuacidá:
El rei Cederico de Prusia enantis de la batalla de Rossbach dijo que si la perdían, diría a Venecia a jacer de mélicu. El general Quintus Icilius retrucó:
-Siempri asesinu...

Atentu lo güenu y malu de los dotrineros, el casu d`una "alumna" de Laredu ya jubiláa del trebaju d`atender la cucina d`un colegiu religiosu de Bilbáu. Ella, con sorpresa polos abusos -sobe, etc-de los maestros/dotrineros a los neños, díjole al direutor -tamién dotrineru- que "¡pol amor de Dios, esu no está bien!". El direutor retrucó: "Ah, peru tovía creis en Dios..."

Locuacidá y cinismu ensemble.

Besos

la dulda dijo...

Paez que no despliquéme bien...Lo que quise icir es que , a hucias del relate de l´indiu al capitán, entarajilárinse despedicionis n´escarceu d´un sitiu que no desistía geográficamenti. Quién mos diz que no jue´l su mou de vengase del atropellu colonizaor?

Encontóo, enos dos casos puei usase´l términu "jodíos". Es custión d´acecionis: Unos lo eran y otros lo estaban.

Besos

Gandra dijo...

Ahhh!
Agora sí t`entiendo. Paez qu`el relate del indiu no jué sacáu a la juerza, paez qu`era una lienda chioca poináa polos atabalis d`oru que tinían cutianamenti. Los españolis fliparin en colorines... en vanguardia diba lo mijor de cáa casa... (véase Iraq, etc).
Si l`indiu quiso vengación, surtile mal... Suelta l`ambeción, sueltos tolos malis.

El casu del rei de Prusia púselo por si lo viías comu "intrusismu"... y pol retruque del general, que panojó.

(¡¡La wistenia ya tién borra ena puga d`arriba!!)

la dulda dijo...

No soi pizcatera col intrusismu...

Por qué no parlamos d´intrusismu enos casos de pulíticos asesinos?

Gandra dijo...

¡¡No es lo mesmu!!

A l*s mélic*s los atanguamos, peru l*s políticos mos atanguan... a nos.

El día que mos demos cuenta... no sé qué pasará... Quin sabi, quizáes tengamos suerti y lo vemos... mientres, enti las rendijeras y resquiezas hai achisbos de luz... ¡¡¡tamos entretuvíos!!!¡¡¡damos penuca!!!

¡¡Siñor*s polític*s, no sofran, tienin peseblera pa largu!!

(Hui tengo güen día...)

la dulda dijo...

ingledQue los pulíticos mos atanguan, callau está dichu, que icen nel mi pueblu.Y con muestro votu no jacemos sinu serviles en desca la coartá pa siguir "sofriendo",sentaos a dos nalgas nel su mundu, entarajilau a años luz de la rialidá de sus "arrepresentaos". Y agudando a que sigan tiniendo la posibilidá de regoldir el su bolsu con tratos piesllaos a campanos tapaos.
Nu sé el porqué, peru alcánzome agora de los trileros...¡Otru casu d´intrusismu nel que encurren los pulíticos! (el de los pulíticos- asesinos no me lo pispiaste...Déjolo pa prao...)

Besos color sepia.

Gandra dijo...

Vi lo de los políticos-asesinos, peru no sé aóndi dibas... mañana asuntamos de los políticos (no mas de dos minutos, ya conocis el mi dijíu: hai cosas que no me jaz falta saber...)

... y qu`hai genti que s`engarra por siglas... ¡¡hai genti qu`está muchu mas pior que nos!!