7 mar 2009

Dolores Raigón


Destrío d`una entrevista a Dolores Raigón -Dotora Ingeniera Agrónoma pola Universidá Politéunica de Valencia (UPV), Catedrática de la Escuela Universitaria del ária d`Edafología y Química Agrícola; y sudiretora de la Escuela Téunica Superior del Meyu Rural y Enología- atentu`l su libru-estudiu "Alimentos cológicos, calidá y salú". El libru es un estudiu a comparanzas enti l`agricultura convencional químicu y l`agricultura cológicu.

¿Por qué y cómu espencesti a investigar atentu los alimentos cológicos?
El mi trebaju dientru la Universidá está nel ária d`Edafología y Química Agrícola. Los primeros trebajos qu`enceté juerin comparanzas de las propiedaes físicas, químicas y biológicas del astragu, del suelu cológicu y convencional, al comprebar las diferiencias desistentis, plantiyeme que si esu acontecía nel suelu, ena planta y enos frutos tamién tinían de surtir diferiencias sinificativas y esi jué l`escomencipiu d`una larga tarja d`investigacionis.

En pocas parabras ¿por qué ascueger alimentos cológicos?
Por razonis a esgaya, enti las que suliñaría -ensín dulda denguna- el mayor acurrie de vitaminas, mineralis y sostancias antitoñecíu, qu`apresentan ventajas pa la salú. Peru a mas que mas, destriar alimentos cológicos tresciendi n`otros valoris de frasca meyoambiental, social y territorial, amás d`incidir nel enrobre de la biodiversidá.

Aguañu cuntamos con mas meyos de produción y mas posiblis peru ¿es mijor la nuestra alimentación que la de jaz un cientu d`años? ¿comemos pura aparencia?
Nel momentu autual conocemos con mas esatitú la componencia d`alimentos, los nutrientis que mos acodan y la junción de cáa ún nel nuestru muerganismu. Peru esta conocencia, en casos a mencecha, no va en compaña de la mijora ena alimentación, ya que la intensificación de l`agricultura y la ganaería, y la teunificación ena elaboración d`alimentos, jaz que los mas de los nutrientis disminuyan u esaparezan nun alimentu. Amás d`introducir sostancias nuéas, al simen de los aditivos alimentarios, qu`en daque casos, son prejudicialis.
Nun recienti estudiu dizse que nel trescursu de los últimos 25 años la componencia de frutas y verduras sofrió carencias benifiestas nel contuvíu de vitaminas y mineralis qu`andan enti un 12% nel calciu pal plátanu y un 87% de vitamina C enas mayuetas -maetas, maitas, mamayetas, etc-. Las causas caberas d`estas carencias son l`arruchamientu de los suelos, l`usu de lazos comercialis, l`almacenamientu duranti largu tiempu ensín temporar naturalmenti, el tresporti, l`usu de tratamientos químicos y l`arrefináu. En toa manera qu`es ciertu que la produción convencional está dando altas producionis, d`unos alimentos homogéneos y vistosos, peru con un contuvíu d`acodu nitiamenti inferior.

(...) De cuandu en vez ena prensa atopamos artículos u comentarios desprestigiando u desvalorando a los produtos cológicos ¿cual es el tu paecer atentu estu?
Los alimentos cológicos son los únicos que cuntan con una sistema d`arregulación mundial, en toa manera que son los únicos alimentos que con control semos pa conocer. Ena produción convencional úsanse verdaeras bombas químicas, enos mas de los casos ensín control. Polo que paéceme que tindríemos de trucar el desprestigiu y pretar ena mayor información cancia`l consumior.


Dolores Raigón
Revista La Fertilidá de la Tierra

No hay comentarios: