14 ago 2009

Paco Roca

Va tiempu escribí atentu "El faru", una banda deseñáa de Paco Roca, agora, qu`a manu vién, escribo atentu dos nuéas bandas d`esti autor: "Las calles de sable" y "Arrugas".

En "Las calles de sable", Roca, jaz un relate cuasi oníricu d`un barriu d`una gran ciudá. Ésti barriu es un labarientu y, las gentis que moran n`él no son pa se marchar (al simen de "El ángel descastaor" de Buñuel). Cuandu un nuéu presonaje aparez esmanáu nesi mundu, espienzan a soceder cambeos sotiles y, trés un tiempu, encetan cambeos mas jondos y de duranza mayor.

El centru del relate es una gran torre-hotel qu`ércese nel centru d`esi barriu pantesiosu. Nel hotel convivin seris destrabagantis y parcialis, que dan a esta obra un que familiar, sorprendenti y románticu. La final es genial y enasperáa. Lambique puru.

La sigunda banda deseñáa es "Arrugas", un relate puntu mas rialista y, ondi l`autor despón con nitidez, humor y crítica la malencia del Alzheimer. El protagonista sofri d`esti mal y es internáu nuna residencia ondi aprendi la "otra rialidá" d`aviejar, el tratu paternalista, las trampas enti viejos, la lentitú y, aprendi con sorpresa cómu`l su magín va hiciéndole pasar malos momentos. La colla de residentis es destensa y, con ella, la tarja de situacionis. Enclusen decidin ajuyir del centru y sofrin un acidenti de tránsitu.

"Arrugas" no es fácil, no mos cuenta una hestoria con final feliz (al su móu, sí), no mos pola p`aselamos; mos deprendi que, mas u menos, tóos ellos, cuejemos zunas y diciris de la enfancia al dir aviejando. No hai remeyu... güenu, sí, peru a la final. Mas "lambi-queríu".

2 comentarios:

Diana. dijo...

"Arrugas" obtuvo algun premio recientemente no? Creo haberlo leido en la prensa...

Gandra dijo...

Hola Diana.

Es pusibli, peru lo desconózo.

La editorial (¡vae capeza!) es Astiberri y, tién un testu-comentariu d`un articulista de Le Monde.

Pa la genti que no está amezáu a la banda deseñáa p`adultos (cuidu con no cayer nel tréminu enquívocu de "l`aduldez" de la pornografía) es un ejemplu descelenti. Hai mas...

Jiro Taniguchi, Paco Roca, Hermann, Juiliard, Bonin, etc, etc. Inombris basalis (al mi paecer).

Saludos