17 ago 2009

Báraka

Por mucha tiempu creí que la parabra Báraka sinificaba "suerti" (la baraja paecía confirmalo), peru évate que sinifica "bendición". Estu cambea las cosas. No es egual...
Nel últimu The Ecologist tratan la parabra Baraka (acanzándose de la pelícola "Báraka, l`últimu paraisu") comu una cualidá de las cosas pa tornar al paraisu esmanáu: l`alimentación, la jorma de caltener la salú, l`escarcéu del meyu de vida y la colomía, la vivienda, el cunsumu. Amostrando que, aguañu, hai tovía un móu de jacer estas cosas con báraka. De las 70 páginas del monográficu, destrío dellos consejos pa la nuestra salú:
  1. Cudar "bien". Hai una conesión enti cuerpu y magín. Las cavilacionis son tresmitías y traducías estantaneamenti a sostancias bioquímicas qu`afeutan a las nuestras células. Dellas jormas de cudar mos maleran: sumisión, rabia, tristura...
  2. Mestase conos demás. La solidez es origin de malera. Contra mas contautu, enclusen físicu, mijor
  3. Contautu cona Natura. Bañase ena mar, cambalear por un práu, alendar nel boscu... Es mas sanu vivir juntanu a un árbul que juntanu a un hespital.
  4. Beber augua enforma y de calidá. Comu beber de manantial no es fácil (¡a óndi alleguemos!) y l`augua embotelláu vién con apaecías carauterísticas que l`augua de la traida, póngase un filtru nel cañu.
  5. Reduzamos las arradiacionis de casa. Létricas, letromanéticas, microondas (tamién del móvil). Dormir ensín aparejos létricos.
  6. Cumía socoliñáu. El PH tién de se socoliñar cona alimentación. La cumía ocidental suel ser áceranti. Muchu menos carni, lechi, quesu y jarinas blancas. Es mijor un platu de cumía jechu por nos qu`el mijor platu del mijor restaurante.
  7. Cumía cológicu. La produción cológica carez de burdíu de sintis y de contreminantis fitosanitarios.
  8. Sal no arrefináu. Gastemos sal marinu no procesáu (arrefináu) que tién mineralis beneficiosos.
  9. Haberíos de material sanu. Los trastes de la cucina son importantis. Adios a los jechos con alumiñu y teflón.
  10. Microondas, no gracias. Amás de l`arradiación, los alimentos son sometíos a una desvitalización y una desnaturalización de las moléculas.
  11. Cuidu conas arradiografías. Namás que las justas, pos l`arradiación es acumulabli y perigrosa.
  12. Dentambri. Si tenemos empastis de mercuriu u metálicos, trucalos por empastis de resina.
  13. Melicamentos. Menos es mas. La industria de la farmafia (sí, con efe, porque son una mafia) prefier una legión de genti con maleras que genti sanu.
  14. Amamar al naciatu duranti un añu. El sistema no lo pon fácil, peru, es parti basal de la nuestra salú.
  15. Tomar el control. Estamos amezaos a depender d`otros pa tolo arrelacionáu cona salú y hai maleras beninas que son pa se tratar con remeyos cincíos.

3 comentarios:

Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Anónimo dijo...

Enteresanti asgaya el testu de l'Ecologist. Y, a mi mou de ver, combláu de verdá.

Gandra dijo...

Hola Ojáncana.
Bienvenía al Esgonce.

Esti monográficu de The Ecologist mos amuestra que lo jechu con Báraka tién "un valir" mui superior a cualisquier produción industrial, y que precisamenti, esi "producir a mencecha", no sinifica abondancia pa la genti que lo consumi, ne calidá. L`ojetivu es otener el máisimu de beneficiu y, espurrilo nel tiempu. No hai Báraka... ena cumía, ena melecina, ena casa, nel trebaju, enas arrelacionis...

PD. La parabra Báraka es árabe, peru es cuasi egual n`hebréu y en sascritu.