6 ago 2009

Dersú Uzalá

Pola mañana, despertéme por un ruíu de grijos. Eran las cincu. Los relinchíos de los caballos, el labarientu qu`hicían esmengando los sus rabos, los juratos de los cosacos, tóo ellu finó por jaceme adivinar una abondez d`insectos. Vistíme ajita y najé`l mi mosquiteru. Nubis encuntablis de mosquitos borreaban por cima`l campu. Los desgraciaos caballos trataban de meter la sus capezas ena jumera. Un velu d`insectos arrodiaba la joguera apagáa. Mientres el juéu estuvo encesu, no cesarin de morrer a mozáas-

Sólu dos meyos son p`asigurar escontra estos insectos: una gran jumera y muvicionis rápidas. Rialmenti, n`estos casos, no es güenu quedase quietu nel sitiu.

Mandé aparejar los caballos y averéme a un árbul p`apañar la mi carabina, peru no jui p`arreconocela so la capa gorda de color gris cernáa: tratábase d`insectos pegaos ena su grasa.

Apañé los mis haberíos y tiré caminu alanti ensín asperar a que los caballos estuvieran cargaos. A un kilómetru de la fanza, el sedu hicía una alcuentra con dos direicionis escontrarias: la drecha siguía`l calci del Ula-khé, mientres que la isquierda diba cancia`l cordal del Sijote-Alin.
Destriáu de Dersú Uzalá
Vladímir Arséniev

4 comentarios:

Serrón dijo...

Y sigo: estoi muy interesáu en localizá-la palabra "sedu". Sé qu´está arrecadáa enel lésicu cántabru de Miguel Ángel Saiz, peru nu soi pa dir más allá. Podrías ayudame? Gracias de antemanu, vicinu!

Un saludu,

Serrón

Gandra dijo...

Estoi egual que tú...

Paezme que Nicanor Gutiérrez (ex-alcalde de Campóo de Susu) libró un libru que tinía un títulu relative a un sedu (no m`acanzo bien si dicía sedu u senderu). No lo tengo y escribo d`alcordanza...

Quizaes n`otra ocasión...

Préstame muchu lo de vicinu... da sensación de tener midía humana y parcial nun meyu virtual y enrial comu esti.

Saludos de güelta

Serrón dijo...

El libru, creo recordar, lleva por títulu "Pol senderu d´Argüesu", onqui tampocu nu estoi yo siguru del too. Encontóo, no me val. La palabra clave es "sedu".

Internet es cumo el brocal de un pozu onde asomase. Lo malu es que a vecis creo veme enel jondu. Y no es un refleju.

Saludos,

Serrón

Gandra dijo...

Jaz unos años parlé con Miguel Ángel Saiz y vivía nel pueblu de Corconte, quizaes él sea pa dicite mas atentu "sedu".

Saludos