Singún los aborígenis del centru d`Australia, la creación del cielu jué asina:
Nun principiu, no bía ne sol ne luna ne estrellas; y el cielu taba ensemble cona tierra. Tolos seris de la tierra sofrían sol pesu del cielu, puntu pior las cotorras, que no eran pa espurrir las sus alas y viíanse ubligáas a basquear nel astragu de la tierra, al simen d`enánagos.
Un día, hicierin conceju y comparciarin emburrar ensemble el techu que les pretaba, erciéndolo por riba la tierra. Cáa una d`ellas apañó un palancu, y a una siñal, encetarin a emburrar. Nuna primer alendáa no socedió náa, peru luegu, de súpitu, oyóse un trisquíu y un gran pujitéu. Las cotorras pretarin mas, y una resquieza de luz pareció nel horizonti. Esa trelumbri era de gran beldá.
Siguierin esmenganando, y sintierin que las sus patas despegábanse del suelu, y l`airi enti la tierra y el cielu comblose de borraos del su aletéu. "¡Muévese!", grijarin las cotorras, y pocapocu el cielu era mas ligeru y mas cincíu d`isar. Apararin a alendar un ratu, poinándolo enas esquientas y los cumbris de las montañas de mas altor, y golvierin a emburrar.
De súpitu, el cielu rajose de pintís a pintís, y la luz, una luz nuéu que las cotorras no conocían, anagó`l mundu, descastando las sembras: surdió`l sol latagudu, l`airi, los árbulis obándose, mares descorrutos y, por riba, el tombu del cielu, flotando nel sinfinitu, convertíu n`otru mundu pa la diosa del sol, el dios de la luna y tolos seris-estrellas que nél alcontrarin asubiu.
Las cotorras enjamás han olvidáu esi aliendu de felicidá, en tóa manera que, cáa remanecer oldean l`albiar y las trelumbris col mesmu conciertu de cantíos, trineando comu hiciérinlo aquel primer día.
Dendi entós, el tombu celeste suel ser l`ultimu asubiu de tóa clas de creaturas qu`escancean beldá, paz y seguranza.
3 comentarios:
¡ Qué guapu...!
Onqui no soi pa dicir qué prestóme más, si la hestoria o la descrición.
Gracias otra vegáa.
Besos.
PD ¿Qué es Tjukurpa?Parlas comu si sedría el principiu, o Dios, o el amor....No me da la capeza pa comprender el conceto.
Es....Es.... Peru, qué es?
Tjukurpa tién un sen que no semos pa entender bien. Es el tiempu de la creación, qu`era un tiempu de sueñu -limbu-, peru tamién es el tiempu d`abora. No paez fácil. Tamién es el que crea -no masculinu-. (es güenu no ser mu mental nestos casos... y en tolos demás... lo mesmu)
Los ocidentalis vemos el tiempu liñal, reutu: pasáu, presenti, juturu. N`eúscaru, los tiempos verbalis declinan mijor la situación nel tiempu.
Lingüísticamenti, los tiempos verbalis van a jutu del momentu atentu`l que parlamos. Bien. Los aborígenis (no sólu los australianos) tienin el tiempu n`espiral, un conceutu qu`escuya enti los nuestros deos.
Tóo estu, está declinándome cancia ondi dir en prósimos testos.
Gracias
PD. Abora ya sabemos por qué ando polas quimas... roldando... y con mal apunti.
Apasionanti.
Quédome sobri calda...
Publicar un comentario