10 jul 2009

El rueñu

Trés escribir atentu África, caí ena cuenta de que la imagin de la mojer -polo menos una de las imágenis- es la del poinu basal de la casa y de la vida. En rialidá, y ensín muchu labarientu cudando, es el poinu de las sociedaes con estrutura y con entarmáu tribal.
Acánzome d`un artículu escritu pol escribienti gallegu Manuel Rivas nel añu 2004. Nesi artículu, Rivas dicía que las mojeris cargan el pesu ena capeza y los hombris nel espaldar. No sé cuál es l`ite d`estu, peru quizaes l`hombri tién vergüeña u pudor d`esi usu de la capeza. En Vietnán, las mojeris, jasta bien pocu no eran pa tocar la capeza de dengún hombri, era pocu menos qu`un pecáu. Cudé atentu estu y tién certía, no tengo ena alcordanza la imagin de dengún hombri cargando cosas sobri la su capeza y, áhi es onde m`acanzo d`un estrumentu jemeninu: el rueñu, esa tela jormando una corona que val de poyu a las mojeris de Cantabria -magino qu`en mas sitios tamién-; y acánzome de Tacones, una pescatera que tolos días vendía pescáu frescu por dellos pueblos. Andando y col carpanchu ena capeza trespusía dendi`l barcu por tolas casas que li mercábamos ena su venda ambulanti. No era un tresechu curtu, mínimu andaba 12 kms diarios. Cuandu aparaba nuna casa, aposaba`l carpanchu y parecía`l rueñu coronando nel cocote. No era una reina, peru, acánzome d`ella con almiración.

Acánzome de las estatuas griegas que poinan, al simen de colunas, dellos edificios antigos cona capeza y, n`otra manu, acánzome d`Atlas que poinaba`l mundu col su espaldar.
No sé por qué cudo qu`esti viecu -n`aparencia mínimu- tién mas rumiu de lo que paez.

No hay comentarios: