3 ago 2009

Los tres pelos d`oru (1)

Bía una vegáa, hebo una vegáa nuna lóndriga y jonda nuechi, una d`esas nuechis enas que la tierra es de color negra y los árbulis paecin unas ñudosas manos escontra`l trelumbranti cielu azul escuru, nuna nuechi cuspía a ésta un vieju trevesaba`l boscu con pasu tatencianti y en solidez. Onqui las quimas de los árbulis lu mancaban la cara y meyu lu cegaban, él caltenía por riba una lanterna. Dientru del candil, la vela encesa díbase finando pocapocu.

El vieju era tóu un despetáculu col su largu pelu amarillu, la su amarilla dentambre meyu pocha y, las sus uñas de color ámbar. Tinía la espalda tan cambáa comu una quilma de jarina y, era tan vieju que la piel escolgaba del garguelu, los brazos y las caeras.

El vieju alvanzaba al treviés del boscu, garrándose a un avillanu pa dase umpía, emburrando del cuerpu cancia lanti y asina dir garrando otru avillanu; con esta muvición cuasi de remu y col pocu aliendu que tinía, siguía pol su caminu alanti.

Tolos güesos del cuerpu alampábanlu cona dolor de la rumera. Las nuéticas de los árbulis sullaban arrentando`l ruíu de los sus gonces rumerosos cuandu andaba ena escuridá. Allá lantón candilitiaba una luzuca, una casuca, un juéu, un llar, un asubiu. Ensín aliendu allegó a la puerta, abrióla y la vela s`apagó. Él cayó al suelu de cansu que diba.

Sigui...

No hay comentarios: