1 ago 2009

Demetra y Baubo (2)

No hebo móu d`alcontrar a Perséfone y, en toa manera, Demetra espenzó l`escarcéu de la su quisía jía por dellos mesis. Taba descuajáa, pujitianti, berrona, pescudanti; diba a buscu por tolos esgonces de la tierra por riba, por baju, por dientru. Pidió morrer, por compasión, a trucu de la su jía. No jue p`alcontrala.

Ella, qu`era la diosa de las cojechas, de la nacencia de los frutos, dió un maldáu a tolas tierras del mundu, grijando con dolor dijo: "¡Morréi! ¡Morréi! ¡Morréi"

No hebo nacencia de dengún neñu, de denguna creatura, no brenó`l trigu, no hebo flores pa las fiestas ne quimas pa los muertos. Tóo quedó ataláu y ruvieju ena tierra estiel y enos pechos ensuchos.

Enclusen la mesma Demetra ya no se ribiaba, ya no se bañaba. Las sus túnicas taban ñacaráas de barru y el pelu paecía rozu. Ne cona cordial que sofría allegó a dase, y siguía escarceando a Perséfone. Pescudaba ensín cesía por pueblos y pagüenzos, enas islas y puertos. Depués de tantu aluche escontra`l distinu, Demetra diba nuna dea, al pintís del acolechamientu, contiáa namás que por un jilu d`asperanza; y ésti ibróse un día mientres bibía un suerbu d`augua nun pozu. Demetra vió l`arreflezu suyu nel augua y vió a una mojer aviejáa, entrequidenti y, cayó ensín aliendu pa siguir a buscu de Perséfone.

De súpitu, pareció una especie de mojer d`enti unos matos. Bailaba y cantaba esmengando las caeras comu si estuviera ringlando y, los sus pechos boyeaban al empar de la danza. Tinía una melena larga que surdía de los hombralis, caendo polos laos del su cuerpu chaparretu y sobri l`harpa que tocaba. Los güejos estaban enos mamucis de los pechos, la nariz nel umblígu y, la voz tatareanti surdía de la nación.

Al vela, Demetra no jue pa galgar la cascajáa.
Sigui...

No hay comentarios: