31 ago 2008

La Paparrasolla, un ser mitológicu nel ulvidu.


D`aquella, allegaban a las nuestras costas y sables, unos güevos de piedra grandis. Éstos, flotaban ena mar y cuandu atopaban tierra ensuchu, s`abrían y surdía una creatura con visuales pocu humanos. Es la Paparrasolla. Tién alas, y cuandu medra, es pa volar –egual que las nuéticas, vuela de nuechi- No tién corras, sino que tién escarbaeras al simen del vilanu, del águilu negru u de la tajorna. El cuerpu está atotogáu por plumas –mas brancas nel petu y escuras ena espalda- y la su cara es humana, triangular y angulosa. No tién pelu, sino plumas. Los sus güejos son rojos y grandis. La boca tién dentanbre cabruñáa –comu las gamellas de los pejes- y es pa grijar tan agudu que lija los uíos. La paparrasolla no tién orejas, los sus oíos áinas puéin vese.
Cuandu naz, escarcéa asubiu enas sotarrañas y covarachas de la costa, peru de mayor vuela tierra adrentu y mane enas resquiezas del suelu, enos pozos y torcas. Allí jaz la su vida, usando de salir pa cacear –comi de tóu, peru lo que mas le presta son los pejes- y pa cubrise con otra paparrasolla d`otru seisu. La jembra pon un güevu que deja caer a la mar.
La paparrasolla no es un ser alrevesáu ne tién querencia por coronar a la genti, peru la su visual –y especialmenti`l su griju- es enrelocheceor.
Hai genti que tién la zuna d`acorar a los/as guajes/as acemandándolos cona paparrasolla. Genti malu hai en toás partis…

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Ups!, en rialidá quería ponelu aquí, no nel comentariu del Principín.

Préstami asgaya el tu comentariu d'esti ser mitológicu del que, presonalmenti, no tenía cunocimientu.
Sedría gúenu que, poca a pocu, jueras aprendiéndonos más seris mágicos desconocíos u ulvidaos de la nuestra mitología.

Gandra dijo...

No hai tantos (por descubrir) pero de los que tengo conocencia, los sacaré. Quizáes valga d`aler pa genti que conoza cosas atentu la mitología cántabru.
Saludos.