28 dic 2008

Walden de Henri David Thoureau (4)


3. El lláu Walden

El paisaje de Walden es mas bien cincíu; siendo de gran beldá, no s`avera a dengún murumentu, ne es pa impresionar muchu al quien no lo haiga frecuentáu n`abondu u no viva enas sus leras; encontóo, esti lláu, de calu y pureza suliñablis, merez una descrición especial. Es una juente verde, clara y projunda, de meya milla de largu y una milla y tres cuartas de circunferencia, con una destensión de setenta y un y meyu acres; una juente perpetua nel meyu los pinalis y cajigalis, ensín denguna entráa visibli ne saldu d`augua, menos las nubis y la vaforación. Las coteras que lo arrodean subin garmosa y aspramenti dendi l`augua a una altor enti cuarenta y ochenta pies, onqui polos láos suleste, y solanu asganzan cerca del cientu y cientu cincuenta pies, respetivamenti, dientru d`un cuartu y un terciu de milla. Son desclusivamenti selváticas.
(...) L`augua es tan tresparenti que semos pa ver el jondu jasta un calu de venticincu u trenta pies. Remando sobre ella, unu es pa percibir a dellos pies sol astragu del augua manjúas de percas y de pejes latagudos qu`anadan en bálamu, quizáes de solu una pulgáa de largu, peru las primeras distínguinse fácilmenti polos sus rayatos trevesalis, y unu cavila que tienin de ser pejes mu ascéticos los que tienin allí la su susistencia.
(...)Tenemos otru lláu talmenti atraíu a ésti: el lláu Blancu, nel Esgonce de los Nuevi Acres, a unas dos millas y meya al regañón; peru onqui conozo bien los mas de los lláos dientru del radiu d`una docena de millas dendi esti centru, no conozo un tercer que tenga un carauter tan puru y comu de juente. Nacionis en riola quizáes bebierin d`él, lo almirarin y desaminarin jondamenti, depués desapaecierin, y tovía`l su augua sigui siendo verdi y vitriu comu siempri. ¡No es un manantial intermitenti! Quizáes naquella mañana de primovel ena qu`Adán y Eva eran despulsáos del Edén, el lláu Walden ya desistía, y entá entós convirtíase nuna segle morrina de primovel, en compaña de pluvia y ábriguna, y estaba escripíu por milentas de corros y guases, que no bían oíu náa de lo esmanáu, cuandu tovía esos lláos tan puros eran enforma pa ellos. Ya entós sofrió altibajes, bía clarificáu las sus aguas, coloreándolos cona tintura qu`abora tienin, y consiguió del cielu una patente pa ser l`únicu lláu Walden del mundu, remanijaor de las celestes rosáas. ¿Quín sabi de cuántas literaturas de nacionis de las que no hai alcordanza, ésta, jue la Juente Tamárica, u qué mozás d`ugua lo presidían ena Era d`Oru? Es una gema de primeras auguas que Concord (ciudá de Massachusetts) lleva ena coronuca del su escudu.
Sigui...

No hay comentarios: