10 dic 2008

Vivi comu quieras

En 1938, mientres el fascismo espurría la su sembra por Europa y, en Cantabria asitiábase la vergüeña, en Holliwood, allá lantón, libraban un títulu qu`otendrá l`óscar a la mijor pelícola y al mijor direutor. El direutor es Frank Capra y la pelícola “Vivi comu quieras”.
Cuasi tol mundu conoz “Qué bellu es vivir”, del mesmu Capra. Una hestoria corruta, ejemplizanti y con una nesgáa religiosa nítia. Hai momentos duros –peru alcancémonos que la religión cristiana es cuasi pal cuasi cona culpa y col miéu al castigu- y momentos genialis. Escribo atentu la otra pelícola –Vivi comu quieras- porque es un ejemplo d`un Holliwood ondi bía un pocu mas de “libertá”.

La historia apresenta a una familia anarquista que vivi nuna casa a comuña, hiciendo lo qu`el apetegu pidi. Un nial de genialidá y arte, de libertá y respetu. El güelu, Lionel Barrymore (el malu Potter de “Qué bellu es vivir”) es un hombri con un conceutu de la libertá y de la moralidá mu interesante. Oldéa ena su casa, amás d`a la su jía qu`intenta ser escritora, al su yernu que jaz desplosivos ena godea, el noviu d`una nieta que jaz música con una marimba nel salón, la nieta que quier ser bailaora, a un amigu qu`auda ena labor de jacer desplosivos –que de cuandu en vez, estañan- ; un matrimoñu negru qu`auda ena mantenencia la casa (¡home, caru!), enclusen, un siñor que deja`l su trebaju nel bancu pa jacer mondregotis de tela. A esta recilla chivas auniremos a la otra nieta (Jean Arthur) guapa y jormal, namoráa del su jefe (James Stewart), heréu d`una familia con gran ricura material.

Las diferiencias de jorma de vida, de visual de vida y l`apareción de la policía que detién a la colla por jomentu del anarquismo –con bandera y tóo- son momentos d`auténticu lambique cinematográficu. Enclusen la despeculación urbanística parez n`escena. ¿L`añu? 1938.

No hay comentarios: