26 dic 2008

Walden de Henri David Thoureau (2)


2. Los sonis de la natura

Daque vegáas, nuna mañana de vranu, depués de tomar el mi bañu cutianu, m`asentaba yo ena soliega puerta de la mi casa, dendi`l remanecer del sol jasta el meudía, tresportáu nun embeleñu, en meyu de los pinalis y cucalis y zumaques, en solidez y quietú enmutablis, mientres los pájaros trineaban alredor, u volaban ensín ruíu al treviés de la casa, jasta qu`el sol, colándose pola ventana del regañon, u el ruíu del carromatu de daque viajeru a la carrera allá lantón, m`alcordaban del tiempo. Yo medraba naquellos momentos cuspíu a la máiz de nuechi, y eran muchu mijoris de lo que biera síu pa jacer con cualisquier trebaju de las manos. No jue tiempu garduñáu a la mi vida, sino, al escontrariu, vida de mas altor y mas dina de la que normalmenti me premitía. Yo hicía lo que los orientalis entiendin por contemplación y abandonu de los jaceris. Polo general, no caía`n cuenta de cómu apasaban las horas. El día alvanzaba comu p`alumbrar daque trebaju míu; era de mañana; y évate qu`acaecía, y yo no bía jechu náa alcordabli. Ental de cantar comu los pájaros, yo sonriía silenciosu a la mi engalgabli, y no ambecionáa, güena frutuna. Egual qu`el pardal tinía los sus trinéos, aposáu nel cucal a petu la mi puerta, asína tinía yo la mi risuca u garléu contuvíu, qu`él sedría pa oír surdiendo del mi nial. Los mis días no eran los de la seimana, no eran el sellencos de deidáes paganas, ni estaban cuarteronáos n`horas, ne jervitoriáos pol tic-tac d`un reló, pos vivía al simen de los indios Puri, de los quienis se diz que "pa ayer, hui y mañana, sólu tienin una parabra, cuya variación de sinificáu declinan siñalando detar para dicir ier, alanti pa mañana, y cima la capeza pal día qu`apasa". Estu pa los mis conciudadanos era ensín dulda puru jolgar, peru si los pájaros y las floris me julgaran a hucias de los sus modelos, no m`alcontrarían deficienti.
Sigui...

No hay comentarios: