24 oct 2008

Ker-is versus Par-is (París)

Hiciendo repasu del libru comentáu anteriormenti, atentu la toponímia de Puenti Viesgu, vién el tréminu bretón Pont-Aven al relate d`un pueblu que tamién alquier el su inombri d`una puenti y, alcánzome de la hestoria de Ker-is.
Enti los siglos IV y V los britanos ajuyin de las sus tierras abacoráos polos sajonis. Unos dirán cancia Alba (Escocia) nel cierzu, otros s`asubiarán nel regañón en Cymru -canri- (Gales) y Kernow (Cornualla) peru, otros cruciarán la mar de Bretaña y manerán en Breizh (Bretaña). Jormarán reinos, alucharán escontra descendientis de galos y romanos... y vencerán. Un de los reinos bretonis sedrá`l reinu de Ker-is (literalmenti ciudá-baja), una ciudá marítima arrodiáa de morios que la decendían de las puntamareas, y con aguatojos pa desacupar auguas a la mar. El siñor d`esta ciudá, Gradlon, allegó a Bretaña dendi la Cornualla isleña y hezo un matacíu, a rapaterrón, d`hombris, dejando a las mojeris (galas/romanas) comu esposas del su ejércitu. Col pasu`l tiempu, Gradlón remordecía y ajunose al cristianismu (a gangu de nantar el su poder col poinu la Ilesia), descastando cualisquier rebús de la religión druídica y erciendo un reinu prósperu. Casará cona jechicera Malgwen, que morrerá librando a la jía de dambos, Dahud. Ésta, medrará y será una mojer de gran beldá, peru de gran crudura. Una lértiga nuechi d`iviernu, Dahud, alupose del castillu y abrió, en parracil, los aguatojos. La puntamaréa jué espiblándose pola ciudá y ajogando tóa clas de vida. Las gentis de Ker-is quedarin jechizáos ena ciudá anagáa. Gradlón catropó col su caballu Morvac`h (caballu de mar) por cima las auguas. Con él diba Dahud, peru el pesu de dambos, hicía emposibli siguir. Gradlón, aconsejáu pol santu Guenolé, dejó a la su jía pa salvase él, jundando depués kemper (Quimper). Dahud convirtiose nuna Morvec`h (una cuasi serena).

La ciudá de Ker-is surdirá del jondu la mar cuandu la su par sea anagáa (Par-is/París), y singún dicin los bretonis, "Bretaña sedrá libri". La tredición diz que Ker-is está enti Douarnenez y Pauldavid, en bretón Pauldahud (la piscina de Dahud).

No hay comentarios: