31 oct 2008

MAUS de Art Spiegelman

La biografía de Vladek Spiegelman, y de manu, el retratu la Europa sol yugu nazi, l`holocaustu, los campos de muerti... la moroya escura ilumináu pol lápiz del debujanti Art Spiegelman.

Estamos a petu d`una banda deseñáa col premiu Pulitzer 1992. La hestoria rial d`un judíu polacu que pasará de vivir hallaeramenti a sofrir -ensemble a los suyos- las siniquidáes y otomías mas enhumanas que seamos pa maginar.

No carez d`humor, d`amor, de sofrimientu y d`apuros... es una visual diferienti que trés un estolaje alimaliegu (los judíos están debujáos comu ratas, los polacos comu chonis, los alemanis comu gatos, los estaonidensis son perros, los francesis son ranas, ...) suyaz l`almiración d`un jíu pol su padri, a la sobrevivencia y a la capacidá d`adautación a la roinera moral y física que supón el puntu de mas altu de l`arrepresión nazi.

No soi pa describir sensacionis producías pola letura d`esta banda deseñáa, peru hai momentos enos que`l ñudu nel gargüelu está mu pretu... Quédome con una frase: "Sí, naidi es pa entender Auschwitz".



No hay comentarios: