22 oct 2008

El mostru del Pacíficu

Nel mes de práos de 1945, al día derréu de caer Okinawa, l`emperaor japonés pidió al gubiernu soviéticu l`oldéu del príncipe Konoye en Moscú p`aceutar una rendición encondicional. El general McArthur lo reconoz enas sus moroyas.
Onqui Japón ya emplantilló dase encondicionalmenti, USA lanzó dos clasis de bombas atómicas n`agostu.
-El 6 d`agostu, n`Hiroshima cayó
Little Boy, d`uraniu 235. Hebo 200.000 muertos direutos.
-El 9 d`agostu, en Nagasaki cayó
Fat Man, de plutoniu. 100.000 muertos direutos.
Hai tres nítios aquelis que jostifican esti móu d`aición criminal, y vanu, pa ganar una guerra que ya diba ganáa: d`una manu rentabilizar un proyeutu que costó
dos billonis de dólares y que puso en muvición a 150.000 presonas. D`otra manu, prebar las dos clasis d`armas. Por últimu, acemangar a los sus “collazos” rusos y al mundu.
Un añu depués, USA enceta el su mostruosu programa de prebas atómicas nel Pacíficu. El mandu melitar convenció a la genti de Bikini pa mudase temporalmenti a Rongerik. Allí, nunos mesis, la jambrura y la jalta de servicios prevocó la rebecura la población, que jué apagáa pola juerza.
Nel añu 1975, eran mas d`un ciento las prebas atómicas y tóa Micronesia estaba contremináa. La mogura mas juerti escontra las siniquidáes d`USA produjérinse nel estáu de Beláu. Singún Jerry Mander, “Estáos Uníos quiso entarmar una base melitar qu`acuparía un terciu`l territoriu. El 90 % votó escontra, y USA desigió otru referendu que, asganzó`l mesmu porcentaji. Pocos años depués el presidenti de Beláu –escontrariu a lo atómicu- jué asesináu y sostituíu por un presidenti pro-atómicu. La genti de Beláu cuda que jué obra de la CIA. Yo tamién
Engalaterra y Francia tamién tienin vergüeñas qu`ascuender ena zona.

Hai “amigos” qu`están mijor lejos…

No hay comentarios: