4 jun 2009

L`otru Kokopelli


Nesta direición s`alcuentra l`asociación Kokopelli, entarajilación engarraora pola diversidá y polos drechos de l`espardimientu de las variedaes agrícolas. Escontra Kokopelli, l`alministración francesa y los grandis monopolios de las granas mundialis (Monsanto, Syngenta, etc)


En 2008 dos sentencias de los traunalis francesis condenarin a Kokopelli a pagar milentas d`euros pola distribución de granas juera de la famosa Tarja Oficial. Las granas, al simen de los emigrantis, ensín papelis no valin, no las quierin... el mundu a la remanguillé.
La condena es de 23.000 euros mas los 90.000 de gastos alministrativos (albogaos, traunalis, etc). Añidir la condena de 12.000 euros pola demanda del comerciante Philippe Baumax y la Federación d`Industrialis de las Granas del Estáu Francés.

Sólu nel estáu francés, Kokopelli caltién 1.200 variedaes de la "Clas Tienda" y unas 1.500 de la "Clas Colición"... encontóo, dendi 1905, esmanóse`l 95 por cientu de las variedaes de la Tarja Oficial.

Enanque Kokopelli es julgáa, el Proyeutu de la Jundación Rockefeller y Bill Gates (L`arca de Noé) recada, acalda y caltién granas del mundu nuna isla de Noruega... ¡peru pa ellos!

4 comentarios:

Serrón dijo...

Qué bonito sería, Gandra, hacer un semillero de la cornisa cantábrica en alguna de las cavidades de origen minero que tanto abundan en Picos, por ejemplo en Tresviso, tan necesitado de iniciativas que lo hagan despegar. Es un proyecto dado de sí, excesivamente basto, pero quizá en un futuro...

Serrón

Gandra dijo...

Hola Serrón.
Y ¿qué clas de granas recadar? ¿las que tienin un usu etnobotánicu? ¿las cantábricas en general? ¿ambas?

No digo que sea mala idea, peru cudando ena situación de Kokopelli por tratar de destender l`usu -la ensimentación y distribución- de las granas antiguas, va a los traunalis. Ena otra manu, el casu del Arca de Noé que jaz un bancu priváu de granas... l`apropiación d`un tresoru de la humanidá.

No entiendo lo que pasa... es dicir, primeru los gobiernos aconsejaos polas empresonas de las granas favorecin los monocultivos d`unas pocas variedaes -las de las empresas-, depués atacan a las gentis que quierin anajar esi caminu y, a la final, una jundación -Rockefeller/Gates- de "nitiu espíritu filantrópicu" entarma un bancu de granas priváu... ¡no lo entiendo!
¡Ah! enti meyu hicierin tresgénicos, biocidas, burdíu de sintis y demás perrerías...

Serrón, la cueva de Trervisu, pídola pa mi!!

Un saludu

Serrón dijo...

Comenzaría con las presentes en Picos, tengan o no uso etnobotánico. Picos es el km. 0 del cantábrico. Por cierto, el CSIC (creo) editó hace unos años un libro fabuloso sobre etnobotánica de la zona, si bien es cierto que bascula hacia la vertiente asturiana (el proyecto lo enjaretó personal de la universidad de oviedo). Buen referente.

Saludos,

Serrón

Gandra dijo...

Perdona, Serrón, paez que no aprecié -oldeé- bien l`aler que ponis al proyeutu. Amuestras ajalagu y querencia. Yo, pola escontra, amostré descreencia ena alministración y, por destensión, nuna sociedá que no da valor a la genti que produz alimentos (lo basal d`una sociedá)y almira el dineru fácil, l`ésitu y la fama...
¡No veo cincíu desdar esti michorcu!
Un candial saludu, Serrón.