21 jun 2009

El festín de Babette

El cambéu y la tresformación a minudu acontecin polas cosas mas chicas, en jalguetas u en manguetas, una gurrufalla cambeará la nuestra vida. Esti es l`ite ena pelícola "El festín de Babette", coprodución francu-danesa de 1987. El direutor es Gabriel Axel. El relate está poináu nel libru de Karen Christence Blixen-Finecke.

Martina y Philippa son las jías d`un sacerdote luteranu de Jutlandia. Vivin nun pagüenzu esmengáu pol cuntinu vientu marinu, un jarial ondi l`únicu colloru es el cultu y la religión. Trés la muerti del su padri, ellas guían la comunidá y, estu supón l`abandonu de cualisquier achisbu de felicidá presonal y, ambas repuchan la posibilidá de casar (col teniente húsar Lorenz y col cantaor d`ópera de fama Achille Papin), adeicándose talmenti a la recilla de vecinos. No hai crudura, tampocu malos viecos, hai simplicidá y aceutación del sofrir y de las penas de la vida cristiana luterana.

Trés unos años, Achille Papin, el cantaor d`ópera, golverá al pueblu pidiendo un favor a las jermanas: oldear a una emigrante francesa qu`ajuyi de la guerra francu-prusiana. Las jermanas dan l`abru, mas por adotrinamientu que por convición. Babette no uyará n`allegar y trebajará comu asistiora ena casa, sumisa y fielmenti.

El tiempu pasa y, Babette, gana un premiu de la lotería. Una cantidá importanti. Nesi mundu pieslláu y sofrienti, esti jechu es acabildráu polas jermanas comu l`anticipu del marchar de la su asistiora; cavilación entrequidenti que sedrá enrobráu pol anunciu de que Babette quier ofrecer un festín a las jermanas, a Lorenz y a la su tía y, a dellos vecinos del pueblu. Quier agraecer la su hespitalidá. Las mermuraciones y los ascuchos guitos, sellencos d`un mundu que vei nel descesu la manu del diablu, son la jorma sorgosa de jacer de los qu`aterrecin de los placeris.

Babette, entarajila una cena jermosa, con boquibles qu`el magín d`aquellas gentis no era pa maginar. Platos sofisticaos y trebajaos, materias escunucías n`aquel pagüenzu, vinos y licoris apurríos de tierras lueñas, un labarientu que consigui desintoriar a los comensalis. Tol gris de la su vida, queda tresformáu pola color lataguda de los manjaris que Babette apresenata ena mesa ricamenti compuesta. Lorenz es l`únicu que benifiesta`l placer que surdi de los daos en jorma d`alimentos, abora es general y es hombri de mundu, los demás sofrin el miéu de la condena, pos esos placeris son pecáu. La susiega, trés la cena, es el colombru de las sensacionis y, al marchar, los convidaos sofrin una tresformación y, en baju las estrellas, cantan y bailan ensín miéu al Pecáu.

Nun momentu de sinceridá, las jermanas, benifiestan el su miéu de ser abandonáas por Babette, abora rica. Ésta, declina que no marchará y que no es rica porque arruchó tola su frutuna nel festín. Aquellu que, dendi la visual cristiana, era un pecáu, tornóse nuna lición dabli y parcial del desfrute de los senes.
Al simen d`otros cuentos, la tresformación va de manu de las marmitas y cacharros de cucina...

No hay comentarios: