30 ago 2008

D`espaldas al petu

D`antigu vién que, los/as cántabros/as, caltenemos el viecu premanenti d`arrecatamos al pasáu. Parez, que vivimos halladeramente nel tiempu hestóricu de gestas y jechos heroicos, onqui estos tengan el su origin ena Edá`l Jierru. En siendo, nos, heréos d`esi pasáu, parez lógicu que s`escarramani esta visual enti`l seutor nacionaliegu (y n`otros seutoris cantabriegos tamién).
Es hora d`escorrear pol presenti y pol juturu. No arrejundi un trebaju si tenemos escazapeáas las cambas, una nel pasáu y otra nel presenti. Vivamos a petu del petu, no d`espaldas al petu. Tenemos por lanti una visual escripía de trebaju, tol labarientu entá por jacer. Seamos pa estu.
La reconocencia`l nuestru País juera las nuestras lintes es roín n`España y endesistente n`Europa. L`escabildre de la Movición Nacionaliega es corruta, no tantu pol mal desenrrollu de lo jechu, comu pola panorama de lo que tovía no está jechu (ne emplantilláu). Esmanamos mas aler n`engarramos enti nos, qu`en jacer colla y emburrar pol nuestru bien. Enterrógome si estu acontez de móu natural (aquel corrutu dijíu que diz qu`el cántabru es endependienti asgaya), u, es un jechu a mencia de los/as quienis no usan d`una Cantabria desentumía. Quizáes l`enemigu está nel nuestru arca…
Dellos ámbetos entarman las liñas d`aición juturas, enejémomos a ellos.
· Ámbetu cultural. L`enroblamientu la nuestra cultura, supón de jechu, la reconocencia`l nuestru País. Tresnemos y ateclemos la nuestra cultura, tantu dentru las lintes d`aguañu, comu dentru las jazas de cultura cántabru. Nel solanu d`Asturias (las Peñamelleras y Ribadeva), nel cierzu de Lión, Palencia y Burgos (Riañu, Pernía, Brañosera, Cantamuga, Arija, Alfoz de Bricia, Alfoz de Sta. Gadea, Sotoscueva, Valdebezana, etc), y, nel regañón del País Bascu (Lanestosa, Carranza, etc). Es hora d`ensimentar las granas d`aunión, d`enejar los meyos d`entendimientu, ensín engamunir ne acolechar con un argayu de propuestas anesionistas. L`ojetivu no es cambear las lintes de la Comunidá, sino, entarajilar un Pueblu Cántabru que s`arreconoza a si mesmu, sea pernianu, lebaniegu, tresmeranu, campurrianu, etc.
· Ámbetu pulíticu. Trebajemos por una movición ensemble del cantabrismu pulíticu. Apetémomos a cualisquier escazapéu de las nuestras juerzas. Enrasemos las diferiencias, y, ofrezamos un blocu soldu. L`Estatutu y la su Rejorma es una güena oportunidá.
· Ámbetu lingüísticu
. L`usu la lingua, derréu, es parti vital d`esti procesu. Las esclaves que tenemos d`otras linguas, son nítias: Jargón social de parlantis, lo primeru de tóu. ¿De qué val desigir tratu dinu y poinu al cántabru, si lo jacemos en castillanu? ¿Quién creerá que desisti una lingua, si no la sienti ena calli? ¿A quién amos a convencer de que desisti un lingua, sino ascucha a naidi parlar esa lingua? No dejemos que naidi mos enguilgui l`atropu de qu`es posibli defender una lingua ensín parlala.
· Ámbetu social. L`escazape de la sociedá cántabru es rial. D`una manu está`l meyu urbanu (ondi medra la globalización y la especulación), y, d`otra manu, atopamos un mundu rural qu`esmana la carrera del juturu. El su juturu.
Entarmar una Cantabria solda, es trebaju de tóos/as, peru tamién es trebaju de nos jalar pol alcuentru y pola aunión. Apetémomos a estos retos ensemble.

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